PROJEK LORONG SENI 1 SUARA 1MALAYSIA

PROJEK LORONG SENI 1 SUARA 1MALAYSIA
Ayuh! Mari Merakyatkan Seni!

JANGAN LUPA KLIK JE!

Friday, April 16, 2010

AKU BELUM PENAT

AKU BELUM PENAT
oleh Yusrika Bahar

Bila aku khabarkan yang aku punya mimpi
Ramai yang mahu dengar penghujungnya
Tapi tak semua tahu betapa mimpi itu bukan indah.
Ramai yang mahu ikut kejar mimpi itu
Tapi tak semua tahu betapa dugaannya menyakitkan
Ramai bilang jangan gentar teruskan
Kerna siap sedia dengan bekalan ubat
Aku masih berkira-kira
Membuat perhitungan
Tidak cukupkah dengan mimpi yang ada sebelum ini
Dan sekarang..
Dari mimpi jadi pipit yang terbang dengan pipit
Bertukar untuk ku peluk sang matahari
Benarnya aku sedang kehausan
Berdiri ditanah gersang yang terik
Mengharap seteguk air yang berilusi logamaya oasis
Awan pun aku tak bisa sulam
Berkehendakkan pula penerang alam
Aku jalan kau ikut jalan
Tapi belum selangkah kau penat
Aku lari kau ikut lari
Tapi belum setapak kau penat
Aku mendaki kau ikut
Tapi belum sesiku kau penat
Salah aku atau salah kau yang penat
Kau pandai menanam tebu ditepi bibir
Khayalkan aku dengan pelangi
Butakan aku dengan cantiknya si rama-rama
Kau yakinkan aku yang aku jatuh cinta
Sudahnya?
Aku penat mengharap
Aku penat menjangkau
Aku penat menilau
Tapi aku belum penat melihat pentas
Kerana walau kau kata itu mimpi kita
Sebenarnya kau penatkan aku dengan mimpi aku sendiri


Bilik VIP, Menara KBS
Putrajaya

No comments:

Post a Comment