PROJEK LORONG SENI 1 SUARA 1MALAYSIA

PROJEK LORONG SENI 1 SUARA 1MALAYSIA
Ayuh! Mari Merakyatkan Seni!

JANGAN LUPA KLIK JE!

Thursday, October 28, 2010

CUKUP SUDAH!

CUKUP SUDAH!
oleh Yusrika Bahar

Hati yang sudah terluka pasti akan penat untuk berfikir
Bicara yang jadi sia-sia undang tangis dalam rapuh
Aku tidak kuat
Aku tidak seteguh kota Paris
Juga tidak setanding putihnya Taj Mahal
Sayang tidak berpanjangan
Kasih hanya sebentar cuma

Aku bercumbu dengan bayang-bayang
Harapan palsu serta cita-cita yang disampahkan
Lemas menghitung hari
Karam dengan hasrat yang tak kesampaian
Lalu
Aku menerima kata-kata ejekan diri sendiri
Bodoh menilai manusia!

Kenapa aku yang sering menerima bahananya
Mengapa aku terus berlari mengejar mimpi
Aku ketawa dengan kebodohan
Aku menangis dengan jinak manja
Rindu itu tidak membunuhku
Tapi menebak merobek meluluh kesihatanku

Bangun hanya terus hidup
Berjalan hanya terus hidup
Berkata hanya terus hidup
Kerana ada udara
Kerana ada tanah
Kerana jasadku masih bernyawa

Pandangan kosong ini mengalir bagai Sungai St Louise
Kecamuknya bagai di Amazon
Tersembunyi jauh di sudut Kota Mayan
Namun jelasnya kedengaran hampa
Bagai Istana Musim Panas Beijing

Cukup seksa aku!
Beri aku ruang untuk bahagia
Beri aku pelangi untuk gembira

Cukup sudah!



p/s : Hajat tidak setanding mimpi

No comments:

Post a Comment