PROJEK LORONG SENI 1 SUARA 1MALAYSIA

PROJEK LORONG SENI 1 SUARA 1MALAYSIA
Ayuh! Mari Merakyatkan Seni!

JANGAN LUPA KLIK JE!

Tuesday, January 4, 2011

LANGKAH

LANGKAH
oleh Yusrika Bahar


Jika kucari ayat baru untuk beri gambaran

Tidak bisa kugali lagi

Yang tertulis itu termaktub

Bukan ketentuan aku

Namun ini rezekiku

Maka terus jadi habuanku


Bersila aku merenung langit malam

Moga harapan pada bintang jatuh disampaikan

Aku kira perlu selain doa

Kerana aku pasti DIA maha mengetahui segala-galanya

Bukankah usaha juga penentu segala

Walau dia yang memutuskan juga apa hendaknya


Masih lagi kurang dan cacat

Aku perlu cari dan susuri

Bukan menadah simpati mohon dihormati

Biar ada suara-suara bengkeng yang menganjing

Pertanyaan pada siapa yang memberiku makan

Kau bukan tuhan untuk menidakkan

Maka kau aku layan seperti manusia

Tapi jangan sampai kau kusampahkan

Bagai binatang kulemparkan hinaan


Sekarang.

Aku melangkah kehadapan

Tolehan ke belakang rujukan cuma

Agar pengalaman tidak ketinggalan

Jadi panduan untuk kesekian kalinya


Kanan mulanya.



p/s Selamat Tahun Baru 2011

No comments:

Post a Comment