PROJEK LORONG SENI 1 SUARA 1MALAYSIA

PROJEK LORONG SENI 1 SUARA 1MALAYSIA
Ayuh! Mari Merakyatkan Seni!

JANGAN LUPA KLIK JE!

Friday, February 25, 2011

LANGKAH SEHARI LAGI

LANGKAH SEHARI LAGI
oleh Yusrika Bahar

Bulan mengambang

Matahari membahang

Angin mendayu

Pohon melambai

Menawan

Ditawan

Tertawan

Tawanan

Aku

Langkahkan kaki ini sehari lagi

Menjejak kasih merasian sayang

Bertimpa selang-seli bertali arus

Ke mana haluan membangkit rindu

Menanti menunggu

Aku bukan durja yang beramarah

Putaran atas bawah

Jalanan itu ada tujuan

Akhiran..putus..tamat

Tidak ada sehari lagi akan langkah ini

Jika bertepuk kosong

Jika berderap longlai

Jika bergetap lesu

Salamku pada detik

Kiriman ke waktu

Agar ada undangan untuk sebuah kenangan

Nafas berbaur udara

Sisa untuk ke noktah

Jadi

Apa gunanya untuk melangkah sehari lagi kedepan.

Aku jiwa aku

Aku rasa aku

Aku citra aku

Aku fitrah aku

Mati!

p/s...Hidup untuk siapa?

No comments:

Post a Comment