PROJEK LORONG SENI 1 SUARA 1MALAYSIA

PROJEK LORONG SENI 1 SUARA 1MALAYSIA
Ayuh! Mari Merakyatkan Seni!

JANGAN LUPA KLIK JE!

Monday, October 12, 2009

APA JADI DENGAN AKU?

APA JADI PADA DIRIKU?
oleh Yusrika Bahar

Tekak perit...bagai berjuta tulang ikan tersekat di kerongkongku
Kepala berat...bagai ada batu besar menghempap
Mata berpinar...bagai tidak cukup udara bernafas
Sesaknya dadaku
Keringnya mulutku
Tubuhku susut bagai bangkai bernyawa
Kembalikan....tolonglah..
Aku mahu bernyawa
Aku mahu bersinar
Aku mahu berupaya
Tuhan terima-kasih kerana menyayangiku
Tuhan terima-kasih kerana mengingatiku
Tuhan terima-kasih kerana kesakitan ini
Aku mahu kesihatan...
Tolonglah
Tidak mahu terdampar di perbaringan
Tidak mahu gusar tidak boleh lelap
Tidak mahu gundah tidak boleh rehat...



Presint 18
Putrajaya

No comments:

Post a Comment