PROJEK LORONG SENI 1 SUARA 1MALAYSIA

PROJEK LORONG SENI 1 SUARA 1MALAYSIA
Ayuh! Mari Merakyatkan Seni!

JANGAN LUPA KLIK JE!

Sunday, September 27, 2009

KELIRU

KELIRU NAFSU
oleh Yusrika Bahar

Nak kata aku bodoh ya juga
Terlebih pandai mungkin ada benarnya
Bijak...agaknya
Entah
Peluang depan mata aku tak hiraukan
Lenggoknya...
Senyumannya...
Manisnya...
Tutur katanya...
Langkahnya...
Godanya...
Manjanya...
Tawanya...
Aku suka
Aku bahagia menatapnya
Aku merindui hadirnya
Namun,
Aku tak mulakan langkah mendekatinya
Aku biarkan dia pergi
Aku biarkan dia melangkah
Aku biarkan dia berlari
Aku biarkan dia menongkah
Aku biarkan dia mencongak
Aku tinggalkan dia dalam keadaan aku keliru
Mana satu perlu kudahulukan
Keperluan atau keinginan
Masa menelan usia
Walau ia sekadar angka....


Raya ke-5
Syawal 1430
Benut, Pontian, Johor

1 comment:

  1. Salam Yurika,
    Apa khabar. Selamat Hari Raya, semoga berbahagia dan sukses selalu.

    ReplyDelete