PROJEK LORONG SENI 1 SUARA 1MALAYSIA

PROJEK LORONG SENI 1 SUARA 1MALAYSIA
Ayuh! Mari Merakyatkan Seni!

JANGAN LUPA KLIK JE!

Wednesday, December 9, 2009

KENTAL

KENTAL
oleh Yusrika Bahar

Salam 1 Malaysia

Tulisan tangan kidalku kali ini bukan untuk mentafsir atau menterjemah mana-mana pihak. Cuma ingin berkongsi rasa hati yang sedikit rawan dan kilan. Apabila kita mengejar sesuatu dan cuba untuk mencapainya pasti ada halangan, rintangan, cabaran dihadapan. Aku akur dan redha dengan semua itu. Jika berseorangan mungkin tidak mengapa. Kalau berkumpulan bagaimana pula ya? Mesti sukar kerana setiap orang punya pendirian yang berbeza walau matlamat akhirnya sama.

Rajuk hatiku kerana ada yang mahu kedepan sama-sama, menongkah arus bersama tapi kemampuan membataskan. Ramai yang sedia di tapak permulaan, kemudian berjalan dan berlari. Semua sama-sama. Tapi sudah ada yang mula muram, sakit dan kerenah tersendiri. daya tahan bada kurang rupanya. Akhirnya mahu mengalah dipertengahan balapan.

Mulanya aku dijanjikan harapan, persetujuan namun ada sengketa yang tidak berpenghujung. Salahnya dikatakan aku sebagai punca. Hati manusia, mampukah kurus juga? Tak semua punya kesediaan untuk berubah, menerima perubahan dan berkongsi pemikiran. Bila bertelagah cepat sungguh mengundur diri hingga lupa apa yang telah dimeterai bersama. Sudahnya sekali lagi aku yang nanar dan terpempan dengan apa yang telah terjadi, sedang terjadi dan akan terjadi.

Mana aku yang punya asa. Mana aku yang punya minda. Semuanya Tuhan punya kuasa.

Sekian, Terima-Kasih

No comments:

Post a Comment