PROJEK LORONG SENI 1 SUARA 1MALAYSIA

PROJEK LORONG SENI 1 SUARA 1MALAYSIA
Ayuh! Mari Merakyatkan Seni!

JANGAN LUPA KLIK JE!

Monday, December 28, 2009

JANGAN HAMPAKAN AKU

JANGAN HAMPAKAN AKU
oleh Yusrika Bahar

Menapak di lorong duniawi
Bagai mengharap madu asli syurga
Tiada bau
Cuma rasa nikmat yang tak terkata
Aku tidak mahu sesat di bumi tuhan ini
Aku tidak mahu hampa untuk keputusan akhir nanti

Lembaran baru berganti
Kidalku ini terusan menukil
Apa saja kata hati
Mematri senja merah
Meladeni senda pagi
Memerah keringat siang mentari
Membelai bayu malam
Namun kemana hati ini melempiaskan nafsunya?

Tahan..
Tahan...
Tahan...
Harap ada tabah buat semangat harung hidup
Tidak ada putus asa mahupun putus harap
Takdir tuhan bukan milik kita tentukan...
Siapa mahu borak temberang menafikan
Bermuka bebal bermulut celupar
Jangan hampakan aku...

SELAMAT TAHUN BARU 2010


Tingkat 12, Fasa 5&6
Presint 9B, PUTRAJAYA.

No comments:

Post a Comment