PROJEK LORONG SENI 1 SUARA 1MALAYSIA

PROJEK LORONG SENI 1 SUARA 1MALAYSIA
Ayuh! Mari Merakyatkan Seni!

JANGAN LUPA KLIK JE!

Tuesday, June 2, 2009

Canggung atau Jakun

CANGGUNG
oleh Yusrika Bahar

Berada ditengah kota lumpur aku berdiri
Panorama ini realiti yang mengejar duniawi dan bukan
Entah aku nanar sekejap
Ada impian yang aku kejar
Semangat yang kujangka belum mahu pudar
1 hari nanti moga makbul untuk bersyukur

3.15 pm
ISKL, Ampang Jaya

Sebenarnya aku sedang berada di Kuala Lumpur untuk Actors Workshop untuk Cuci The Musical bersama rakan-rakan teater yang baru. Berjumpa kali pertama di International School Kuala Lumpur dan aku rasa macam budak sekolah antarabangsa. Mat saleh yang baru umurnya 10 tahun sama tinggi dengan aku. Aku ingat ada kaum cina dan melayu (warganegara Malaysia). Bila mereka berbahasa inggeris. Ouh bukan orang kita (Jepun,Korea,Thailand dll) rupanya.

1 comment: