PROJEK LORONG SENI 1 SUARA 1MALAYSIA

PROJEK LORONG SENI 1 SUARA 1MALAYSIA
Ayuh! Mari Merakyatkan Seni!

JANGAN LUPA KLIK JE!

Tuesday, June 16, 2009

Teater Monolog D

TEATER MONOLOG D
oleh Yusrika Bahar


Persembahan 'Monolog D' akan dipersembahkan oleh Shahriza Mahmud pada 1 Ogos 2009, jam 8.00 malam bertempat di Taman Budaya Kuala Lumpur. Pada sesiapa yang sudi hadir untuk memberikan sokongan, silalah hadir. Tempat terhad kerana ianya PERCUMA untuk pusingan pertama ini! Teater ini akan dinilai sempena Festival Teater Kuala Lumpur untuk kategori monolog.


Teater penuh D sedang dalam proses pra-produksi dan dijangka akan dipersembahkan mulai awal tahun 2010. Pihak Produksi memerlukan tajaan daripada sesiapa sahaja samada individu mahupun syarikat. D akan dibawa persembahannya ke seluruh negara mengikut kesesuaian bajet yang diterima.


Lagu tema D yang mendayu sedang dalam proses penyusunan muzik. InsyaAllah ianya bakal dinyanyikan oleh seorang penyanyi yang bagus vokalnya dan InsyaAllah penyanyi tersebut akan berlakon di dalam Teater D!


Secara dasarnya, kisah D menceritakan tentang seorang gadis yang terhimpit dengan keadaan fizikalnya yang tidak menarik dan kehidupannya yang dirasakannya tidak adil sehingga memaksanya untuk membunuh! Sudah tentu ada pelbagai kejadian yang berlaku yang telah melemahkan mentalnya sehingga terhasut untuk tidak berfikiran waras! Walaupun D seorang gadis periang dan disayangi ramai, namun dia tidak dapat lari dari hukuman undang-undang.

Karya Asal : Yusrika Bahar
Skrip : Yusrika Bahar & Shahriza Mahmud
Skrip Monolog D : Shahriza Mahmud
Lakonan : Shahriza Mahmud

Doakan kejayaan D!

No comments:

Post a Comment