PROJEK LORONG SENI 1 SUARA 1MALAYSIA

PROJEK LORONG SENI 1 SUARA 1MALAYSIA
Ayuh! Mari Merakyatkan Seni!

JANGAN LUPA KLIK JE!

Tuesday, August 24, 2010

AKU ANAK MUDA MERDEKA

AKU ANAK MUDA MERDEKA
oleh Yusrika Bahar

MERDEKA?


Merdeka letaknya pada maruah

Merdeka letaknya pada jiwa

Merdeka letaknya pada akal

Merdeka letaknya pada santun budi

Merdeka letaknya pada kepercayaan

Merdeka letaknya pada agama

Merdeka letaknya pada bahasa

Merdeka letaknya pada kesetiaan

Merdeka letaknya pada keluhuran

Merdeka letaknya pada kemuliaan

Merdeka letaknya pada kemanusiaan

Merdeka letaknya pada ketimuran

Aku Anak Muda Merdeka

Kita harus satu untuk kekalkannya

Kita harus setuju untuk memakmurkannya

Kita harus terbuka untuk keamanannya

Kita harus terima untuk kebahagiaannya

Jangan merusuh jangan bermusuh

Jangan berdusta jangan sengketa

Mahu diulang lagi buat apa?

Mahu hilang nyawa lagi untuk apa?

Perpaduan itu yang utama sekarang

Kita yang muda pelihara bukan makin merosakkan

Cipta haluan, cipta pembaharuan

Agar orang luar tak bisa sombong

Malah tabik hormat sanjung

Zaman dulu segala keringat dikerah

Hempas pulas tulang empat kerat

Bergolok-bergadai sungguh-sungguh

Perit melawan sengsara

Bangkit menghapus jejak musuh durjana

Tak harap habuan tak harap pujian

Pentingnya aman

Pentingnya selesa

Pengorbanan itu harus bersambung semangatnya!

Aku Anak Muda Merdeka

Aku tidak mahu dijajah lagi

Aku tidak mahu berperang lagi

Aku tidak mahu berdarah kembali

Aku tidak mahu berpayah lagi

Kemajuan itu milik kita..kita teruskan

Keselesaan itu milik kita..kita teruskan

Kebahagiaan itu milik kita..kita teruskan

MERDEKA itu milik kita..Kita Pertahankan!

SALAMMERDEKA ke-53



No comments:

Post a Comment