PROJEK LORONG SENI 1 SUARA 1MALAYSIA

PROJEK LORONG SENI 1 SUARA 1MALAYSIA
Ayuh! Mari Merakyatkan Seni!

JANGAN LUPA KLIK JE!

Friday, May 8, 2009

Apa Jadi Pada Dewa Malam?

DUHAI DEWI MIMPI
oleh Yusrika Bahar

Buatmu si angin lalu..
Pagi ini kau menerjah masuk tingkap kamarku
Tanpa salam kau meniup mukaku
Ah..segarnya
Kau hilangkan kantukku
Kau cerlangkan mataku
Kau ligatkan mindaku
Buatku sayu mahu mencelakakanmu
Mikir ke mana perginya Dewi Mimpi
Mikir ke mana halanya Dewi Mimpi
Tidakkah dia singgah di lenaku
Mengapa tidak ada anganan impian indah menampar ilusiku
Agar pejam mataku...bernafsu untuk menutup mata dan berfantasi
Siapa yang kau ladeni malam ini wahai Dewi
Beruntungnya dia..beruntungnya mereka
Aku cemburu kau uliti dia..mereka
Tidak wajarkah aku padamu
Tidak segakkah aku padamu
Aku berkorban mendapatkanmu
Aku berperang menginginkanmu
Aku menagih belas mengharapkanmu
Aku hilang suara kerana merayumu
Dewa Malam mengarahmu kemana
Kau dengarkah marahku?
Berahiku hilang kerana kamu tak mahu kunjung
Otakku merewang kerana jelek dengan janjiku
Angin lalu..
Untuk kesekian kalinya aku berdoa
Hadirkan Dewi Mimpi di kamarku
Jangan hampakan...
Tanganku yang menadah
Mulutku yang membisik
Tubuhku yang mengguling
Biarku terbuai dengan mainan Dewa Malam
Biarku terkulai dengan ciuman Dewi Mimpi
Buatmu si angin lalu...

3.15 am
Gemereh, Segamat

No comments:

Post a Comment