PROJEK LORONG SENI 1 SUARA 1MALAYSIA

PROJEK LORONG SENI 1 SUARA 1MALAYSIA
Ayuh! Mari Merakyatkan Seni!

JANGAN LUPA KLIK JE!

Thursday, May 7, 2009

Kisah Ambo

Sebenarnya tak tahu nak tulis apa dan kenapa?
oleh Yusrika Bahar

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

Aku sebenarnya tengah melawan demam selsema dan batuk yang tiba-tiba menjengah diriku. Mungkin tuhan nak bagi peringatan kot, cuci dosa-dosa aku yang berlambak ni. Selain tu nak ingatkan yang tuhan memang ingat kat aku sebab tu dia bagi ujian dan sakit. Tapi memang tuhan je lah tahu betapa tubuh ini memang tak daya nak melawan. Aku dahlah kurus kering macam ni, bila sakit tu susutlah sangat badan. Kalau batuk tengah malam ni melengking macam orang tua. Ubat batuk dah nak 2 botol aku telan sampai macam rasa 'tintong' stone semacam je.... Aku sambil tanam anggur kat rumah ni bukan buat apa sangat pun.
Bila nak dapat kerja..taknak tanam anggur..
Bangun tidur..aku mandi sarapan kemudian aku sambung penulisan aku. Waktu terluang ni aku dah siapkan 3 skrip teater, dan 1 skrip drama. Ntah nak bagi siapa aku tak tahu lah. Saja je tulis. Ada masa aku letaklah sinopisis dia nanti. Tajuk Teater tu Pasung, Rasuk, Babak Akhir dan Sang Gajah dan Sang Semut. Skrip Drama pulak SAHABAT 3+3-1+1=5. Malam 8.30 sampai 10.00 malam aku ajar tuisyen kat rumah. 2 orang je. Dapatlah RM300 sebulan. Hujung bulan ni lepas aku KONVO (bestnya!!! tp takder keje lagi..) aku balik kampung duduk dengan family je lah.
Hmm ingat nak tulis pendek je. Rasa macam panjang lak. Mesti sebab pengaruh ubat ni. Ok lah aku pun dah telan dua biji penadol, 1 biji antibiotik, 1 biji pil selesema, dan 3 sudu besar ubat batuk. Ngantuk pun ye, rasa macam stone pun ye.
Selamat Malam semua semoga aku dapat berjumpa dengan Dewi Mimpi nanti.
Jumpa lagi.
1.00 am,
Gemereh, Segamat.

2 comments:

  1. dengan izin Nya, semoga cepat sembuh...
    bila dah sembuh sila ke lama saya pula http://iejabynks.blogspot.com/ (malay) and http://iejazen.blogspot.com/ (english) :)

    ReplyDelete
  2. wah bagusnya rajin tulis skrip, anyway semoga cpt sembuh!

    ReplyDelete